Неозаглавен дизайн

Най-важният елемент, когато наемаме хора

Защо с едни служители се работи много бързо и лесно – комуникацията протича мигновено и всичко се случва някак си от самосебе си?

С други всичко става много трудно – работата е изпълнена с постоянни противоречия. Това, от своя страна, носи много загуба на време, енергия и фокус.

Странното е, че и двата типа служители имат силно доближаващи се знания, умения и опит.

       1. Проблемът – разминаване в ценностите.

Ще дам конкретен пример с мой клиент, за да стане по-ясно какво значи това. 

Васко имаше екип от 10 човека. Той винаги е в час с новостите в неговия отрасъл на работа и бизнесът му се развива доста по-бързо от този на неговите конкуренти.

Но за да се случи всичко това, той хвърляше много време, енергия и средства за да обучи и своя екип.

Лошото само е, че половината от неговият екип никак не обичха обученията.

Това го изтощаваше много повече отколкото самата работа и предизвикателствата, свързани с нея.

Но защо се получава това?

Когато наемаме служители обикновено следим за образование, знания, умения и опит. Не обръщаме внимание на ценностите на хората. 

Резултатът е на лице: много пропиляна енергия в убеждаване; работна среда, изпълнена с противоречия и конфликти; пропиляно време и пари.

Ценностите са може би най-важният елемент, за който да следим когато наемаме хора

       2. Какво са ценностите?

Това са нашите вътрешни критерии за правилно и неправилно, за добро или лошо.

Нека отново се върнем на примера с Васко. Каква смяташ, че е неговата водеща ценност?  Развитие?

За съжаление при половината от неговият екип тази ценност не присъства. 

Именно поради тази причина, той много трудно успява да ги запознае и обучи с новостите на пазара.

Еднаквите ценности ни позволяват да работим много бързо и лесно със своя екип.

       3. Какво друго можем да спечелим, ако започнем да търсим хора за своя екип на база ценности?  

  • Работната среда ще стане много по-положителна. Ние и хората ни ще се чувстваме много по-комфортно на работното място, което от своя страна води до по-голямо удовлетворение от самата работа.  
  • Цялостният морал ще се повиши. Когато сме щастливи на работа, екипният дух и свързаността в работата ще се засилят многократно. С подобрения морал служителите ще се чувстват по-ценени и ще имат много по-малко отсъствия.

       3. Какво друго можем да спечелим, ако започнем да търсим хора за своя екип на база ценности?  

  • Работната среда ще стане много по-положителна. Ние и хората ни ще се чувстваме много по-комфортно на работното място, което от своя страна води до по-голямо удовлетворение от самата работа.  
  • Цялостният морал ще се повиши. Когато сме щастливи на работа, екипният дух и свързаността в работата ще се засилят многократно. С подобрения морал служителите ще се чувстват по-ценени и ще имат много по-малко отсъствия.
от собствениците на бизнес вярват, че лошото решение при наемане влияе пряко върху морала на целия екип.
  • Правилните и съвместими ценности повишават ангажираността на служителите. Те карат хората да се чувстват по-развълнувани в работата. По-ангажираните служители са по-склонни да остават по-дълго във фирмата ни. 

Също така ангажираните служители осигуряват по-добро обслужване на клиентите. Което значи, че ако набираме хора на база техните ценности напълно вероятно и взаимоотношенията с нашите клиенти да се засилят. А всички знаем до какво води това.

  • Повишена производителност. Положителната работна среда, подобрения морал и повишената ангажираност на служителите, означава повишена производителност в компанията, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план.
Apps and Technology Business_Advertising Website

 

  •  Ще намалее текучество. Щастливите служители означават по-малко напускане. Ако
    хората се чувстват оценени, ангажирани и уверени в това, което вършат те ще
    искат да останат по-дълго при нас.

 

Намаленото текучество
означава, че всеки служител е истинска инвестиция за компанията. Това намалява
разходите, като същевременно поддържа висока производителността.

        4. Какво да направим – план за действие.

Да включим ценностите при подбора не е толкова лесна задача, колкото да поставим основните критерии за знания, умения, образование и опит. С ценностите трябва да се работи стратегически и те да присъстват във всеки един етап от подбора.

  •  Изясняваме ценностите:

Какви са нашите ценности?

Какви убеждения и стандарти са важни за бизнеса ни?

Как тези ценности се превръщат в ежедневно поведение в работата?

С какво искаме хората да свързват нашата марка и фирма?

Carafe Health and Beauty Online Store Website
  • Използваме ценностите в обявата за работа

За да сме сигурни, че привличаме хора с правилните ценности е необходимо те да присъстват в обявата ни. Но самото изброяване не е достатъчно. Необходимо е те да бъдат нещо повече от това да звучат добре. Необходимо е да бъдат умело вплетени в посланието на обявата.

Трябва ясно да кажем, как тези ценности ще се използват в процеса на работа. Също така избраните фирмените ценности трябва да присъстват във всяка наша обява независимо от длъжността и отдела. Това показва, че наистина вярваме в тях и изграждаме устойчива работна среда.

  • Интервю основано на ценности

Подходящите въпроси на интервюто могат да ни помогнат за правилно отчитане на ценностите на кандидатите. Например, ако работата в екип е ценна за нас, можем да попитаме следните въпроси:

Повече самостоятелна или повече екипна личност сте? 

Какво според Вас означава перфектен екип?

Кога се чувствате по-енергични, когато работите сами или в група?

       5. Извод

Ценностите стоят в основата на нашата личност. Те играят важно роля, когато взимаме своите решения. Харесваме и работим много по-лесно с хора, които имат като нашите ценности. Те определят дали работата, която вършим ни харесва и колко да останем на нея.  

Създаването на успешен план за подбор на база ценности на първо място зависи от нас. Какви са нашите ценности, защото те движат решенията и поведенията в нашата организация.

Добави коментар

Сподели статията в социалните мрежи:
Facebook
LinkedIn
Twitter

Харесва ти статията?

Абонирай се и не пропускай новини за подобряване на бизнеса ти.